Tillbaka »
VIN Tag Information
194370S400001 - 194370S417316 (coupe)
194670S400001 - 194670S417316 (cabriolet)
Siffror Betydelse
Första Division: 1 = Chevrolet
Andra / Tredje Serie: 94 = Corvette
Fjärde / Femte Kaross: 37 = Coupe, 67 = Cabriolet
Sjätte Modell År: 0 = 1970
Sjunde Sammansättningsfabrik: S = St. Louis, MO.
Sista 6 siffrorna Produktions nummer startar med 400001 - 417316

Det tillverkades: 10,668 Coupe och 6,648 Cabriolet, totalt 17,316

Kaross sammansättnings datum kod
A - Januari 1970 D - April 1970 G - Juli
B - Februari 1970 E - Maj 1970  
C - Mars 1970 F - Juni 1970  



Corvettens serienummer per den sista varje månad
Januari 1970 402261
Februari 405183
Mars 407977
April 408314
Maj 410652
Juni 413829
Juli 417316



Motor Suffix Id Nummer
CGW 454ci, 390hp (automatlåda)
CRJ 454ci, 390hp (automatlåda, transistor tändning)
CRI 454ci, 390hp (manuell låda, transistor tändning)
CTD 350ci, 300hp (manuell låda)
CTG 350ci, 300hp (automatlåda)
CTH 350ci, 350hp (manuell låda)
CTJ 350ci, 350hp (manuell låda, air condition)
CTK 350ci, 370hp (manuell låda, transistor tändning)
CTL 350ci, 300hp (manuell låda)
CTM 350ci, 300hp (automatlåda)
CTN 350ci, 350hp (manuell låda)
CTO 350ci, 350hp (manuell låda, air condition)
CTP 350ci, 350hp (manuell låda, transistor tändning)
CTQ 350ci, 350hp (manuell låda, air condition, transistor tändning)
CTR 350ci, 370hp (manuell låda, transistor tändning)
CTU 350ci, 370hp (manuell låda, transistor tändning)
CTV 350ci, 370hp (ZR1) (manuell låda)
CZU 454ci, 390hp (manuell låda)

Några tidiga exemplar utav 1970 årsmodell kan ha 1969 års motor suffix id nummer

Motorblock Id nummer
3970010 350ci, 300hp, 350hp, 370hp
3963512 454ci, 390hp



Topplocks Id Nummer
3927186 350ci, 300hp, 350hp, 370hp
3927187 350ci, 350hp
3964290 454ci, 390hp
3973414 350ci, 370hp



Insug Id Nummer
3965577 350ci, 300hp, 350hp
3972110 350ci, 370hp, LT1
3955287 454ci, 390hp
3969802 454ci, 390hp



Grenrör Id Nummer
3846559 350ci, vänster sida, tidiga och sena 300hp och 350hp
3932465 350ci, höger sida, tidiga 300hp och 350hp
3989036 350ci, höger sida, sena 300hp och 350hp
3872765 350ci, vänster sida, 370hp med luftpumps system
3932461 350ci, höger sida, 370hp med luftpumps system
3969869 454ci, vänster sida, 390hp
3880828 454ci, höger sida, 390hp



Förgasar Id nummer
Rochester Q-jet #7020202 350ci, 300hp (automatlåda, första design)
Rochester Q-jet #7040203 350ci, 300hp (manuell låda, första design)
Rochester Q-jet #7040204 454ci, 390hp (automatlåda)
Rochester Q-jet #7040205 454ci, 390hp (manuell låda)
Rochester Q-jet #7040207 350ci, 350hp (manuell låda)
Rochester Q-jet #7040212 350ci, 300hp (automatlåda, andra design)
Rochester Q-jet #7040213 350ci, 300hp (manuell låda, andra design)
Rochester Q-jet #7040502 350ci, 300hp (automatlåda, evaporative emission control)
Rochester Q-jet #7040503 350ci, 300hp (manuell låda, evaporative emission control, första design)
Rochester Q-jet #7040504 454ci, 390hp (automatlåda, evaporative emission control)
Rochester Q-jet #7040505 454ci, 390hp (manuell låda, evaporative emission control)
Rochester Q-jet #7040507 350ci, 350hp (manuell låda, evaporative emission control)
Rochester Q-jet #7040513 350ci, 300hp (manuell låda, evaporative emission control, andra design)
Holley R4486A #3972123 350ci, 370hp (manuell låda, evaporative emission control)
Holley R4555A #3972121 350ci, 370hp (manuell låda)



Fördelare Id Nummer
1111464 454ci, 390hp
1111490 350ci, 300hp (tidig produktion)
1111491 350ci, 370hp (transistor tändning)
1111493 350ci, 350hp (tidig produktion)
1112020 350ci, 300hp
1112021 350ci, 350hp



Tändspole Id Nummer
1115270 300hp, 350hp, med standard tändning
1115272 350hp, 370hp, 390hp med transistor tändning
1115287 390hp, med standard tändning



Generator Id nummer
1100901 42 Amp, 300hp
1100900 42 Amp, 300hp, 390hp
1100884 61 Amp, alla med air condition eller 370hp



Startmotor Id Nummer
1108338 350ci, med manuell låda
1108381 350ci, ZR1 med M22 Heavy Duty manuell låda
1108400 454ci, manuell låda
1108418 350ci, manuell låda, obekräftat användande
1108429 454ci, automatlåda
1108430 350ci, automatlåda



Bakaxel Id Nummer
Kod Utväxling Typ
CAK 3.36:1 Standard
CAL 3.08:1 Positraction
CAM 3.36:1 Positraction
CAN 3.55:1 Positraction
CAO 3.70:1 Positraction, 350H/Per., 4-speed Closed Ratio
CAP 4.11:1 Positraction
CAS 3.70:1 Positraction, 350H/Per., 4-speed Closed Ratio
CAT 3.08:1 Positraction
CAU 3.36:1 Positraction
CAV 3.08:1 Positraction
CAW 3.08:1 Positraction
CAY 2.73:1 Positraction
CAX 3.36:1 Positraction
CAZ 3.55:1 Positraction, 350H/Per., 4-speed Closed Ratio
CFA 3.70:1 Positraction
CFB 4.11:1 Positraction
CFC 4.56:1 Positraction
CLR 3.36:1 Positraction, 350H/Per., 4-speed Closed Ratio



Exteriör färgkoder och interiörfärg
Exteriör kod Exteriör färg Interiör färg Antal
972 Classic White Alla färger  
974 Monza Red Svart, Brun, Röd, Saddle  
975 Marlboro Maroon Svart, Brun, Saddle  
976 Mulsanne Blue Bl? Svart  
979 Bridgehampton Blue Bl? Svart  
982 Donnybrooke Green Svart, Brun, Grön, Saddle  
984 Daytona Yellow Svart, Grön  
986 Cortez Silver Alla färger  
991 Ontario Orange Svart, Saddle  
992 Laguna Gray Alla färger  
993 Corvette Bronze Svart  



Interiör färg koder
Kod Färg Material
400 Svart Vinyl
403 Svart Läder
407 Röd Vinyl
411 Bl?/td> Vinyl
414 Brun Vinyl
418 Saddle Vinyl
422 Grön Vinyl
424 Saddle Läder

Alla fälgar 1970 var i dimensionen 15x8 instansat med AZ vid ventilen och var lackade silver.
Det fanns 3 olika färger att välja p?till cabrioleten, Svart, Vit och Beige

Option
RPO# Beskrivning Kvantitet Pris i dollar
19437 Base Corvette Sport Coupe 10668 5,192.00
19467 Base Corvette Convertible 6648 4,849.00
--- Custom Interior Trim 3191 158.00
A31 Power Windows 4813 63.20
A85 Custom Shoulder Belts (std with coupe) 475 42.15
C07 Auxiliary Hardtop (for convertible) 2556 273.85
C08 Vinyl Covering (for auxiliary hardtop) 832 63.20
C50 Rear Window Defroster 1281 36.90
C60 Air Conditioning 6659 447.65
G81 Optional Rear Axle Ratio 2862 12.65
J50 Power Brakes 8984 47.40
L46 350ci, 350hp Engine 4910 158.00
LS5 454ci, 390hp Engine 4473 289.65
LT1 350ci, 370hp Engine 1587 447.60
MA6 Heavy Duty Clutch 102 79.00
M21 4-Speed Manual Transmission, close ratio 4383 0.00
M22 4-Speed Manual Transmission, close ratio, heavy duty 25 95.00
M40 Turbo Hydra-Matic Automatic Transmission 5102 0.00
NA9 Carlifornia Emissions 1758 36.90
N37 Tilt-Telescopic Steering Column 5803 84.30
N40 Power Steering 11907 105.35
P02 Deluxe Wheel Covers 3467 57.95
PT7 White Strip Tires, F70x15, nylon 6589 31.30
PU9 White Letter Tires, F70x15, nylon 7985 33.15
T60 Heavy Duty Battery (standard med LS5) 165 15.80
UA6 Alarm System 6727 31.60
U69 AM-FM Radio 14529 172.75
U79 AM-FM Radio, stereo 2462 278.10
ZR1 Special Purpose Engine Package 25 968.95

350ci, 300hp motorn, 4 växlad manuell växellåda, vinyl klädsel och "mjukt" tak (cabriolet) eller coupe var basbilen.
ZR1 option innehöll LT1-motorn, M22-manuella växellådan, heavy duty servobromsar, transistor tändning, special aluminium kylare, fläkt i metall och special fjädrar, stötdämpare och krängningshämmare fram och bak. Optionskoderna A31, C50, C60, N40, P02, UA2, U69 och U79 var inte tillgängliga.
Custom Interior innehöll läderklädsel, träådring och inredningsmatta längst ner p?dörrsidorna, träådring p?mittkonsolen och en speciell "cut-pile" inredningsmatta.
Tidigare options som Tinted Windows, Positraction axle och M20 manuell låda är nu inkluderat i 1970 baspris.

Tillbaka »
A history of IWC Ingenieur Watches To understand the glory that is rolex replica sale , knowledge of IWC Ingenieur history and past achievements is necessary. replica watches is the man behind the founding of a company that manufactured these rolex replica. He set up the business in 1869. The location of the business was in North Eastern Switzerland. He was an employee of Howard Watch and Clock Company that had been established in rolex replica, Boston. Only the wealthiest individuals could afford the replica watches sale that were being manufactured by the three major watch manufacturing companies that were competing for the contemporary elite market. Within no time, production increased, the markets for the replica watches sale and they could now be produced at a cheaper cost. This made them affordable by the middle class.