Det började med att jag köpte min första Amerikanare redan 1978. Det var en Chevy Nova SS -65 2 dr ht. Den hade stått ett tag, komplett sånär som på framrutan. 1000:- skulle säljaren ha så det var bara å slå till. Bilen plockades ner totalt för att genomgå en totalrenovering och att 6:an+3vxl-lådan skulle bytas ut mot en V8 var ju självklart. Det blev en 350, M20 och en 12-bultad Camaroaxel. Blästring, rostlagning, karossen slipades plåtren etc. Renoveringen gjordes så som det var poppis att göra då, lackat underrede i gult och blått, hål i huven med snorkelscoop med ett tunnelram och dubbla fyrportare under. Provade även på att lacka bilen själv med många rinningar, men lämnade in den till en riktig lackerare som fixade till den till slut. Novan såldes på våren 1982.

På hösten 1982 inhandlas en Corvette Coupe -69 som var ett renobjekt som saknade motor och lack. (Killen som sålde bilen hade en 427 L88 som man kunde köpa till en kostnad av 25000:-, tyvärr fanns inte dom pengarna då.) En 350 motor letades fram och sattes ihop som en 350 hästars version. Karossen spacklades och slipades och bilen lackades på våren -83 i svart och en toning i lila på nederdelen av karossen. En av premiärturerna var till CCS årsträff i Oskarshamn, det var en häftig upplevelse att se så många Corvetter i karavan. Bilen genomgick en rullande renovering varje vintersäsong.

1985 kom jag över en Chevelle SS cabriolet -67 utan motor men i övrigt väldigt fint skick. Jag hade en 396:a stående i motorstödet som var tänkt till Corvetten men den passade bättre i Chevellen eftersom motor kom från -67 (camaro) och var en 375 hästars version. 1987 såldes både Corvetten och Chevellen till förmån för att bilda familj (barn) och att skaffa ett eget hus.

1988 köpte jag en Camaro cabriolet -69 som var i ett körbart bruksskick. Den körde jag bara med och sålde den 1989.

1990 inhandlades en Desoto Fireflite 2dr ht från USA via en kompis. Den var i ett jättebra skick förutom motorrummet och automat-lådan som inte funkade så bra. Automatlådan fixades till innan sommaren. Bilen blev publicerad i Bilsport 1991. Vintern 92-93 rev jag ner allt framför torped-väggen och gjorde en renovering tillbaka till originalskick. 1995 såldes bilen till en verklig Desotoentusiast.




Sommaren 1996 inhandlas en Corvette Coupe -69 som var i bruksskick. Bilen genomgick en rullande renovering fram tills den såldes 1999.








Kort därefter hittade jag en Camaro Cabriolet 68 som var totalt nedplockad och massor med delar saknades, men som var otroligt fräsch i plåten så det blev affär. Jakten på delar satte fart, mycket hittades men till sommarn 2000 såldes den eftersom jag insåg att jag hellre ville ha en Corvette och framför allt lägga ner tid och energi på något som jag gillade mer än Camaron.

Sökandet efter en Corvette Coupe startade och efter ett halvår hittades min nuvarande bil. Det blev en Corvette Coupe från -68. Jag köpte den från en kille i Kävlinge och fick hem bilen 2000-10-30. Skick och vad som är gjort med den beskriver jag mer ingående under "Projekt".

So, if you have planned to purchase these replica watches sale, then search through internet. By making extensive search at the internet, you will come across several websites that are providing different kinds of replica watches sale at affordable rates. Another advantage by purchasing these rolex replica sale through online is many websites provide home delivery facility to their customers and ensure that product will reach safely to the breitling replica sale within stipulated time period. Therefore, avail their lucrative facility by placing online order. rolex replica sale collectors and horologists all agree that Breguet is the premier name in luxury watches. The company--started by a Polish Noblemen and his compatriot--has been around since 1839. It is almost 200 years old. rolex replica sale a new partner named Jean Adrien Philippe in 1851. This union launched the brand name as it stands today, Breguet.