Projekt Corvette Coupe 1970

Letandet efter ett nytt projekt har gett resultat. Det blev en Corvette Coupe 1970.

Fredagen den 20 febrari -09 ringer Peter från Huddinge och säger att han har ett lämpligt objekt till mig. Han beskriver bilen och berättar att den behöver en hel del jobb. Bilen är skadad på hela högersidan efter en dikeskörning. Men dom flesta delarna finns, så det som behövs är arbete.

Jag tycker att det låter som ett intressant objekt och bestämmer mig för att åka och kolla. Skicket är som Peter har beskrivit. Tyvärr går inte bilen att starta, så det blir en chansning med skicket på drivlinan. Jag kollade om Peter var villig att pruta på priset men det skulle komma en spekulant till och kolla. På söndagen ringer jag och kollar hur "het" den andra spekulanten var och för att se om jag kunde köpa bilen. Vi kom överens och det blev affär.

Jag fick någon känsla av att jag hade sett bilen förut i något sammanhang. Jag letade fram mina gamla anteckningar från -99 när jag var på jakt efter en Corvette. Jag upptäckte att jag hade noteringar på en 70:a som jag hade provkört och den gick bra i både motor och växellåda men den knäppte i bakaxeln. Anteckningarna innehöll även registreringsnumret vilket jag jämförde med bilen i Huddinge, DET VAR SAMMA BIL!!! Den gången blev det inte affär..

Innan jag skulle kunna hämta hem bilen så var vi tvungna att få bilen på hjul. Framvagnen och delvis bakvagnen var demonterad, så vi monterade tillbaka minimalt med delar för att få den på hjul. Dessutom så gick jag igenom alla lösa delar för att se om dom mesta lösa delarna fanns till bilen.

Lördagen den 28 februari -09 hämtade jag hem bilen. Bilen är nu inställd i mitt garage. Nu skall jag gå igenom alla lösa delar och kolla på bilen vad som behöver fixas till. Beställa nya delar och jaga en del begagnade delar. Det kommer inte bli så mycket praktiskt arbete utfört just nu utan det blir mer planering och införskaffande av delar.


Vad händer?

Jag har inte riktigt bestämt mig vilken inriktning jag skall på detta projekt. Jag var inne på att laga upp kaross-skadorna och sen göra ett bus/raceskick på den och bara få den åkbar. Men jag har nu kollat upp bilen ordentligt och det är faktiskt en ÄKTA BB-bil, en 454 LS5 390hp med manuell låda. Det lutar åt att det blir en helrenovering! Försöka få tag på en 454 LS5 390 hp, göra ett ramlyft, återställa inredning till rätt färg (grön vinyl) lacka den i originalkulören DonnyBrooke Green.

Jag har jagat nya/begagnade delar här i Sverige. Jag fick en ovandel av framskärmen. Tack Johan!! Jag har även köpt en rensad Kaross (från torpeden och bakåt) som jag skall ta glasfibern ifrån eller göra en avgjutning från. Det har även blivit en del begagnade smådelar. Jag har även beställt delar till fram- och bakvagnen från USA för att få den på hjul.

Alla framvagnsdelar, stag till kofångarna, tanken, diverse delar till bakvagnen m.m. är inlämnade för blästring, grundmålning och lackering. Nu väntar jag på att delarna från blästringen/lackeringen skall bli klara och att delarna skall komma hem från USA.

Tillbaka »
At watchesale.com, our watches are sturdy and reliable time pieces made to look like, and function like the replica watches sale that are the inspiration for their design.watchesale.com offers a wide variety of the top class and excellent replica watches sale to choose from, like Rolex, Audemars, Piguet, Breitling, rolex replica sale. Roxanne ends the analysis of her three personal stories by commenting on her experience of writing them during the course. I have come to leam how to breitling replica sale identify problems in my teaching beliefs and practice and... to reflect always on my past learning/ teaching experiences and think of how I can make the needed rolex replica sale in order to become a better language teacher in the future. Our collaborative narrative inquiry, therefore, was productive for her. She became aware of the rolex replica sale of critical reflection and meaning making when writing her story.